1

Topic: Har lite problem men fett nergång. Hjälp?

Hej Hej. Håller på att deffa och har gjort det ett tag. Har stått stilla nu ett tag och tänkte kolla im någon har lite tips på vad man kan göra/ändra på. kör med ett kostschema jag har plockat ihop själv plus lite hjälp. har ändrat lite med tiden och det senaste nu har jag lagt in kolhydrater i kosten. är detta ett bra upplägg eller ska man ändra något, hur mycket cardio tycker ni man ska köra?

Har fått sommarjobb precis så är ganska aktiv på dagarna. Jag tränar 5 ggr i veckan och har en "ätardag" i veckan.

Mitt kost schema idag..
Cardio 30-40 min
Mål 1: 2 kokta ägg
Mål 2: 1 dl havregrynsgröt
Mål 3: Kyckling med ris + cashewnötter
Mål 4: Kesella och funlight + omega 3
Innan träning: Pre-workout
efter: eaa, sen cardio sen tar jag protein dryck.
mål 5: Nötfärs med potatis
mål 6: kesella och funlight

Ligger just nu runt 2300 kcal, 220 g protein, 217 g kolhydrater och 56 g fett

Har ungefär 13 % bf och väger 77-78 kg, 180 cm. Målet är att få fram magrutorna lite mer.

Uppskattar all hjälp och tips jag får.

MVH Joacim !

2

Re: Har lite problem men fett nergång. Hjälp?

har fått ett tips på ett schema som jag tänka kolla om det ser bättre ut än det jag har nu?

Mål 1: 1 dl havregrynsgröt + 2 kokta ägg
Mål 2: Kesella och funlight + omega 3
Mål 3: Kyckling med ris + omega 3
efter: vassle protein.
mål 5: Nötfärs med sallad.

sen kommer en annan fråga. är det viktigt att äta direkt efter morgon promenad eller kan man vänta tex. 2 tim?

tack för svar Jocke

3

Hej Jocke.

Har du kört keto länge innan du la in kolhydrater? Hur mycket ris la du in vid mål 3? Att man kan få en tillfällig viktuppgång i samband med att man lägger in kolhydrater är inget ovanligt men det ska stabilisera sig på ca 1 vecka beroende på omständigheter. Om man börjar lägga in kolhydrater i en keto diet så måste man ta bort annan energi och då i form av fett för annars så får du 2 stora energikällor. Du måste även öka cardion i samband med kolhydratsintaget

mvh

Anders

4

Jag körde la det i 2 månader innan det kanske.. Men jag har kört med kolhydrater innan det med. Har hållt på ganska långe nu så har testat mig fram lite. är nybörjare inom kost så försöker lära mig så mycket som möjligt smile

Jag kör med 150 g ris till kycklingen, har tagit bort nötterna o ersätter med omega ist. så äter omega till mål 3 och 4. vet inte redigt hur många omega jag ska ta.. tänkte testa med 4 st vid dom två målen så 8 om dag.?

Jag försöker köra så mycket cardio jag orkar, har fått lite jobb nu så känner att jag måste vara pigg på jobbet.

Såhär äter jag idag..

Mål 1: 1 dl havregrynsgröt + 1 dl protein
Mål 2: 200 g Kyckling med 150 g ris + omega 3, 4 st
Mål 3: Kesella och funlight + omega 3, 4 st
efter: Eaa, vassle protein.
mål 5: 200 g Nötfärs med sallad.

Ligger precis under 2000 kcal om dagen.

Tycker detta känns bra, men tar gärna imot råd ifall det ser fel ut eller om det finns något man kan ändra på.

mvh jocke smile

Last edited by JockeGurra (2010-06-30 18:42:44)